De kracht van multimediaal leren

Een crossmediale leeroplossing is het meest effectief. Dat blijkt uit verschillende onderzoeken. Maar hoe zorg je ervoor dat zo’n leertraject slaagt? Wij doken in de werelden van horecamedewerkers, stewardessen en kappers. En ontwikkelden voor hen succesvolle leervormen.

Grolsch: het perfecte biertje tappen

Grolsch wil medewerkers leren om het perfecte biertje te tappen. En dat vraagt nogal wat. We ontwikkelden een leeroplossing waarbij het proces van bierbrouwen, gastvrijheid en de ins en outs van een goed getapt biertje aan bod komen. Cursisten volgen online de veertien stappen van het tappen. En brengen daarna hun kennis in de praktijk achter de echte tapkraan. Op het resultaat is inmiddels vaak geproost.

KLM: Personal bidding system

Een nieuw systeem zo uitleggen dat mensen het tegelijkertijd leren maar ook omarmen? Dat lukt als je het crossmediaal aanpakt. Het cabinepersoneel krijgt te maken met een nieuwe manier van werken. Ze moeten via nieuwe software hun eigen vluchten regelen en krijgen een tegoed waarmee ze op vluchten van hun voorkeur moeten bieden. TinQwise ontwikkelde een leercampagne inclusief online academy en personages om het systeem crossmediaal onder de aandacht te brengen. De personages kwamen ook terug in offline communicatiemiddelen. Zo werd de leercampagne versterkt en raakten mensen nog sneller bekend met alle ins en outs van het nieuwe systeem.

Kappersopleiding Hairlevel XL

Een revolutie in opleidingenland, zo mag Hairlevel XL best genoemd worden. Een interactieve combinatie van video en e-zines die leren ongekend leuk maakt voor de doelgroep. Onze opdrachtgever vroeg: kan onze best wel verouderde kappersopleiding ook online? Jazeker! We toverden de opleiding om tot een leertraject vol energieke video’s en e-zines met heldere uitleg en praktijkopdrachten. Studenten kunnen resultaten uploaden of smsen. Zodat ze heel makkelijk beoordeeld kunnen worden door hun docenten. En natuurlijk kunnen ze onderling chatten en reageren op elkaars foto’s.

Blended learning

Bij TinQwise ontwerpen we crossmediale leeroplossingen waarbij klassieke lesvormen worden gecombineerd met digitale mogelijkheden. We sluiten daarbij zo goed mogelijk aan bij de behoeften en voorkeuren van de doelgroep. Dat doen we met bewezen didactiek, eigentijdse techniek en multimediaal leren, aantrekkelijke vormgeving en het taalgebruik van de doelgroep zelf.

Meer lezen?
Blended leren: de perfecte mix 
Hoger leerrendement door combinatie tekst én beeld

Contact?
Sietske Zagers, accountmanager TinQwise, sietske@tinqwise.nl, 06-10028916.