Onboarding: 3x resultaat

Inwerken vergt een investering in tijd en geld. Maar eigenlijk verdien je die altijd terug. Kijk maar naar de resultaten bij Axis, APM Terminals en de Goede Doelen Loterijen.


Axis: in vier maanden productief

Axis

Het kost veel mensen meer dan een jaar om echt productief te zijn in hun job. Met een goed onboarding programma kun je deze inwerktijd verkorten tot vier maanden. Axis Communications, marktleider in netwerkcamera’s en videosoftware lukt dat. Sterker, mensen zijn na een paar dagen al productief. Bovendien kunnen collega’s internationaal hetzelfde inwerktraject volgen.

Lees meer over het onboardingtraject van Axis


APM Terminals: medewerkers opleiden voor een heel nieuw bedrijf

APMT

APM Terminals opent dit jaar een nieuwe containerterminal op de Tweede Maasvlakte. Een grote uitdaging, want hoe zorg je ervoor dat je vóór die tijd een paar honderd medewerkers hebt bijgeschoold en opgeleid voor hun werkzaamheden in deze hypermoderne terminal? APM Terminals gaat het lukken. Met behulp van een goed uitgedacht pre-boarding traject kunnen 300 medewerkers straks gefaseerd overstappen naar hun werk in de nieuwe terminal.

Lees meer over de pre-boarding bij APM Terminals


Goede Doelen Loterijen: aan de slag in drie weken in plaats van zes

Goede doelen loterijen

De Goede Doelen Loterijen wilden het inwerktraject voor medewerkers van de ledenservice verbeteren. Aan de slag in drie weken tijd in plaats van zes. Medewerkers kunnen in die tijd zelf vragen beantwoorden, zorgen voor tevreden deelnemers, weten de weg in de systemen en voelen zich betrokken bij de missie van de Goede Doelen Loterijen. Missie geslaagd dus.

Lees meer over het onboardingtraject bij de Goede Doelen Loterijen